dissabte, 16 de març del 2013

XERRADA PER A PARES I MARES DE SECUNDÀRIA 25 d'Abril del 2013. 19h.


PAREU ATENCIÓ 
PARES I MARES DE SECUNDÀRIA.

Aquest curs hem preparat una conferència-xerrada per als pares i mares de Secundària amb el títol:

Les TIC: tòpics i pànics. Viure i Sobreviure a les Noves Tecnologies en Família.



Presentació

Una sessió amb una mica d’informació, alguna dinàmica i força criteris perquè tots legats aclarim idees, desfem tòpics i mesurem les nostres pors sobre les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació), que ocupen tantes hores dels nostres fills i alumnes –i potser també hores nostres!-. Després d’un recorregut mostrari per algunes eines i aplicacions populars (jocs online, fotolog, messenger, youtube, facebook...), es recullen inquietuds, es proposa una dinàmica per conèixer i valorar les característiques de la generació YouTube en comparació amb la nostra i s’ofereix el FamiTICàleg: un decàleg en clau positiva per tractar amb les TIC a la nostra família. La sessió té una durada d’una hora i mitja i s’imparteix amb el suport d’una presentació de PowerPoint. En l’explicació s’inclouen exemples de situacions reals i es lliura el FamiTICàleg perquè serveixi de material de reflexió i aplicació.

Guió

1.SURFEJANT PELS TICOCEANS. . .
[algunes eines actuals, algunes obsoletes –però que van marcar tendència!-,
algunes perspectives de futur...]
· Jocs online (contrincants desconeguts, objectius agressius, progrés manipulat...)
· Blogs i Fotoblogs (hores i més hores per ensenyar i dir el que es vulgui)
· Messenger (la necessitat d’estar sempre connectat)
· YouTube (tot es pot “pujar”, tot es pot buscar... tot es pot mirar?)
· Facebook (xarxa social, eina de retrobaments, teranyina per compartir... on és el
truc?)
2.CONFLICTE GENERACIONAL
· Generació YouTube contra Generació... què?
3.EL FAMITICÀLEG
1. Interès (per la relació dels fills amb les TIC)
2. Diàleg (parlar i sobretot escoltar: què fan i deixen de fer amb les TIC)
3. Obertura (demostrem que hi ha vida més enllà d’Internet)
4. Planificació (horari i temps, i prioritats no negociables)
5. Alerta (no alarma, però sí advertència clara sobre els perills)
6. Sensibilitat (parlem del que està bé i el que no, transmetem conviccions sobre els
drets de la gent)
7. Transparència (l’ordinador, en un espai d’ús comú)
8. Recursos (gratuïts i de pagament per facilitar la gestió de les TIC a casa nostra)
9. Coherència (revisem les nostres pròpies actuacions i actuem en conseqüència)
10. Actuació (donem importància a les males pràctiques i valorem tots els usos positius)

Imparteix

Juanjo Fernández Sola professor i membre del Departament Pedagògic de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada